ETİK DAVRANIŞ KURALLARI LİSTESİ
FAALİYETLERE YÖNELİK ETİK DAVRANIŞ KURALLARI |
|
|
1 |
Hak ve hukuka uyum esastır. |
|
2 |
Ayrımcılık (cinsiyet, dil, din, ırk, mezhep vb.) yapılmaz. |
|
3 |
Özel hayata ve kişisel tercihlere saygı duyulur. |
|
4 |
Faaliyetlerde devamlılık ve güncellik gözetilir. |
|
5 |
İlişkilerde insan sevgisi, nezaket ve saygı esastır. |
|
6 |
Yetki ve sorumluluklar, iş tanımları ve iş dağılımları yoruma açık olmayacak şekilde tutarlı, açık ve yazılıdır. |
|
7 |
Hesap verebilirlik, hesap sorabilirliğin ön koşuludur. |
|
YÖNETİME YÖNELİK ETİK DAVRANIŞ KURALLARI |
|
8 |
Yönetim ve Genel Sekreter, birimlerine kurumsal kültürün geliştirilmesi konusunda örnek olur. |
9 |
Karapınar Ticaret ve Sanayi Odası tüm paydaşları ile iyi ilişkiler kurar. |
10 |
Yönetimde tarafsızlık ilkesi ve adil yaklaşım esastır. |
11 |
Kararların tarafsız ve bağımsız alınması sağlanır. |
12 |
Faaliyetlerde ve kararlarda katılımcı bir yaklaşım izlenir. |
13 |
Çıkar çatışmaları, kişisel ve özel menfaatler önlenir. |
14 |
Emek ve bilgi sahibinin haklarına saygı duyulur. |
15 |
Başarılı çalışmalar takdir edilir. |
16 |
Genel Sekreter personele yaptıkları işlerde onlara destek verir ve sorumluluğunu paylaşır. |
17 |
Faaliyetlere ve hizmetlere katkı sağlamayan personele ilişkin her türlü yapıcı önlem alınır. |
18 |
Meslek taassuplarına zemin hazırlanmaz ve meslek taassubu yapılmaz. |
ÇALIŞANLARA YÖNELİK ETİK DAVRANIŞ KURALLARI |
|
19 |
Personel kendi sorumluluklarını bilir ve gereğini zamanında hakkıyla yerine getirir. |
20 |
Mesai kavramına azami özen gösterilir. |
21 |
Çalışanlar arasındaki ilişkilerde iyi niyet esastır. |
22 |
Yöneticiler ve çalışanlar birbirlerine güvenir. |
23 |
Çalışanlar birbirleriyle işbirliğine ve bilgi paylaşımına açıktır. |
24 |
Her kademedeki çalışanın düşüncelerinin ve sorunlarının rahatça söylenebildiği ve dikkate alındığı bir ortam vardır. |
25 |
Yöneticiler ve çalışanlar birbirlerini sonuna kadar dinler. |
26 |
Çalışanlar hiyerarşik kademeleri izleyerek gerektiğinde en üst kademe ile iletişim kurabilir. |
27 |
Çalışanlara önyargılı yaklaşılmaz ve kendini gösterebilme fırsatı verilir. |
28 |
Çalışanların yanlışlıklarını ve eksikliklerini düzeltmeleri konusunda yapıcı yaklaşım gösterilir. |
29 |
Çalışanların eşit şartlarda kişisel/mesleki gelişimi ve eğitimi sağlanır. |
30 |
Kariyer gelişiminde ve terfilerde liyakata uyum esastır. |
31 |
Motivasyon artırıcı çalışmalar yapılır. |
32 |
Çalışanların performansı ödüllendirilir. |
33 |
Çalışanlar kişisel çıkarları için diğer çalışanların zarar göreceği davranışlarda bulunmazlar. |
34 |
Personele kurum için değerli ve önemli olduğu hissettirilir. |
35 |
Personel sunulan imkanlardan adil bir şekilde yararlandırılır. |
36 |
Personelin sağlığının fizyolojik ve psikolojik olarak olumsuz etkilenmemesi sağlanır. |
37 |
Çalışanlara yönelik sosyal etkinliklere önem verilir. |